Home / Stiri / In perioada Pastelui creste consumul de oua si cu 50%

In perioada Pastelui creste consumul de oua si cu 50%

Crescatorii de pasari din Romania se plang ca desi au scazut pretul pentru oua inca de la inceputul lunii martie, acest fapt nu se simte la rafturile magazinelor. Acestia sustin ca presiunea pusa asupra lor este foarte mare si ca au fost nevoiti sa scada pretul de vanzare la 0.24lei, au crescut productia si livrarile cu aproape 50% insa consumatorii cumpara ouale cu acelasi pret ca si in lunile ianuarie si februarie.
Ilie Van, Presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari  din Romania a declarat recent ca vanzarile de carne si oua sunt inca foarte slabe datorita hypermarketurilor care pastreaza constant aceleasi preturi pentu a avea un profit maxim: “Piata este foarte slaba pentru ca preturile de vanzare sunt foarte mici, atat la carne, cat si la oua. Pana la 1 martie am avut la oua un pret de 0,3 lei pe bucata la poarta fermei si acum le vindem cu 0,24 lei pe bucata. Din pacate, magazinele nu tin ritmul niciodata cu reducerea aplicata la poarta fermei.
Tin in continuare pretul sus si pe noi ne afecteaza din doua puncte de vedere: o data ca oferta la poarta fermei este mare si a doua prin rulaj. Pretul fiind tot mare in magazin, rulajul este acelasi si astfel se aduna stocuri. Intotdeauna la magazine preturile sunt defazate cu ceea ce se intampla la producatori. Anul trecut, de exemplu, am vandut la poarta fermei oua la 0,2 lei pe bucata iar in magazine pretul nu a scazut niciodata sub 0,45 — 0,50 lei pe bucata”.
Cei ce nu au de suferit sunt insa micii producatorii, si producatorii de oua ce provin de la gaini free-range, care cer pentru un ou si pretul de 1 leu. Micii fermeri reusesc sa se mentina pe piata chiar si cu aceste preturi, fapt ce demonstreaza ca romanii au inceput sa isi doreasca produsele obtinute cat mai natural si organic, pe care le considera mai sanatoase si mai hranitoare.

Ciobanii vand carnea de miel cu 22-25 lei/kg, dar preconizeaza o majorare a preturilor
Ministerul Agriculturii aloca fonduri pentru promovarea vinurilor romanesti

About Natalia p

Check Also

PROGRAMUL OPERATIONAL PENTRU PESCUIT SI AFACERI MARITIME (2014-2020). Masura II.2: Investitii productive in acvacultura

Masura II. 2 a Programului Operational Pentru Pescuit si Afaceri Maritime (POPPAM) 2014-2020 are ca …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te gratuit