Home / Stiri / Targ de produs romanesc cu gust bun si de bun gust, organizat de Coltul Romanesc

Targ de produs romanesc cu gust bun si de bun gust, organizat de Coltul Romanesc

Astazi 15 martie la Crowne Plaza Hotel din Bucuresti se desfasoara Targul de produs romanesc cu gust bun si de bun gust, organizat de Coltul Romanesc impreuna cu Fundatia Adept Transilvania. La eveniment sunt invitati peste 20 de mici producatrori de produse traditionale romanesti.

Targul este in esenta o pledoarie pentru consumul de produs romanesc si are ca scop  sustinerea si promovarea micilor producatori locali. La eveniment a fost invitat si Carlo Petrini, presedintele italian al Slow Food International. Acesta a fost consternat de faptul ca noi romanii nu consumam produse traditionale, provenite de la fermele locale. In discursul sau, care a facut mare valva pe retelele de socializare, presedintele Slow Food International ne indeamna sa ne trezim, sa constientizam ca suntem privilegiati intr-o tara cu resurse naturale bogate si sa incepem sa exploatam ca atare prin munca aceste avutii.

Iata discursul lui Carlo Petrini la acest eveniment: “Trebuie să aveți mândria de a fi români! România are doar trei produse cu origine protejată. Ce faceți, românilor, dormiți?! Voi, românii, sunteți de limbă latină. Știți ce înseamnă patrimoniu? Ceea ce ne-au dat strămoșii noștri. Pământul, produsele noastre. Noi trebuie să muncim pentru o economie locală, nu pentru una globalizată. Să ne uităm pe masa din restaurant, să vedem câte produse sunt făcute din materie primă românească? De ce nu dați un nume produselor voastre? Pentru o dulceață autentică de prune, pentru o ceapă făcută în România.

Sunt de ieri in Romania si am fost invitat de prieteni în două restaurante din București, în care am mâncat franțuzește și italienește. De ce? De ce la micul dejun din acest hotel nu exista produse românesști? De ce aveți doar 3 produse protejate și promovate la nivel european caâd aveți mii de hectare necontaminate, de înaltă valoare naturală  și țărani, mici producători care se încăpățânează să lupte pentru produsul românesc. De ce dormiți pe o mină de aur?

Voi, tinerii, puteți să păstrați biodiversitatea din România, satele, tradițiile, produsele voastre și să păstrați identitatea românească. Politica trebuie să o facem toți, pornind de la lucruri mărunte. Pornim de jos și construim. Vă rog și vă cer să faceți acest lucru pentru că ceea ce este în România nu se găsește în multe părți din Europa. Să faceți în așa fel încât să găsiți cheia schimbării. Conștientizați și dați valoare produselor vaoastre.”

carlo-petrini, invitat la targ de produse romanesti

sursa foto: http://www.agroinfo.ro

„High Nature Value: un raspuns la marile provocari ale comunitatilor si peisajelor rurale romanesti”
Statiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Pomicultura Constanta, oferta pomicola 2016

About Natalia p

Check Also

PROGRAMUL OPERATIONAL PENTRU PESCUIT SI AFACERI MARITIME (2014-2020). Masura II.2: Investitii productive in acvacultura

Masura II. 2 a Programului Operational Pentru Pescuit si Afaceri Maritime (POPPAM) 2014-2020 are ca …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te gratuit